Zelfs het meest betrouwbare systeem kan vroeg of laat mislukken en dure en in de tijd beproefde apparaten falen soms. Van tijd tot tijd horen we over spontane ontstekingen van iPhone-smartphones. In de regel gebeurt dit met niet de nieuwste exemplaren, hoewel er uitzonderingen zijn. Een MacDigger-lezer met de naam Dmitry sprak over het probleem met zijn 'slimme' klok van Apple Watch, waarvan de batterij bijna explodeerde bij het updaten van het besturingssysteem van het apparaat.
Na de release van watchOS 3.2 besloot Dmitry Apple Watch op te laden en de update te installeren. Zoals geschreven in de handleiding, plaatste hij het apparaat op de magnetische adapter en liet de iPhone ernaast achter. Na 20 minuten met Apple Watch gebeurde er iets vreemds: de voorkant van het horloge werd uit de hoes geperst en de batterij zwol op, "veranderde in een klein vat".
In de regel wordt de batterij opgeblazen vanwege een onjuiste chemische reactie, die gepaard gaat met gasevolutie en verhoogde druk. Hieruit vervormt het batterijomhulsel. Nu is het niet mogelijk om het display van Apple Watch terug te zetten.
Dmitry belde de technische ondersteuning van Apple, waar ze vertelden dat dit het eerste dergelijke geval is en dat hij contact moet opnemen met de officiële service van het bedrijf. De eerste oproep was op Sretensky Boulevard. Het servicecentrum zei meteen dat "dit geen garantiegeval is", omdat Apple Watch langer dan een jaar in gebruik is en het gewoon niet mogelijk is om de batterij te vervangen. Ze kunnen alleen een gadget naar de VS sturen en in ruil daarvoor precies hetzelfde nieuwe, "alles" geven voor 17.000 roebel.
De tweede oproep was op de Neglinnaya in de Premium-service. Ze zeiden dat als Apple Watch minder dan twee jaar oud is, ze de batterij onder garantie kunnen vervangen, maar je hebt een ontvangstbewijs nodig waarin de aankoop van het product wordt bevestigd. Apple Watch is besteld op 10 april 2015 en is betaald in de Amerikaanse Apple Store, dus er is geen cheque.
Dmitry wendde zich opnieuw tot technische ondersteuning, waar ze de oorzaak voor een lange tijd ontdekten en uiteindelijk overnamen naar een senior consultant. Hij zei dat slimme horloges werden gekocht in de VS en het duurde 1 jaar en 11 maanden, dus de jaarlijkse internationale garantie was voorbij. Vervanging is alleen mogelijk op kosten van de koper, maar als het servicecentrum contact opneemt met de winkel, kan het gratis zijn.
Maar Dmitry zal het volgens hem niet opgeven. Hij is van plan om naar de dienst te gaan en een gratis vervanging te krijgen, en als het niet blijkt te gaan, ga dan naar het hoofdkantoor en, blijkbaar, de rechtbank.
Wees voorzichtig, laad en update je Apple Watch!
Volg ons op Twitter , VKontakte , Facebook , Google+ of via RSS om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws uit de wereld van Apple, Microsoft en Google.
没有评论:
发表评论